sábado, 16 de enero de 2010

LLEUGER



lleuger se'n diu que és allò que no pesa, que es pot portar fàcilment a sobre sense que sigui una càrrega massa gran. el més curiós és que sovint ens pensem que les allò lleuger és bo. que, al cap i a la fi, la lleugeresa és positiva.

pensant sobre això em pregunto: i què és el que no pesa? realment és bo que les coses no pesin? de vegades ens carreguem aquell "saquito" que tots portem a l'esquena de coses que no valen la pena, de coses que ens pesen massa i després no ens deixen caminar, si. però en realitat les coses bones sempre pesen, o ho haurien de fer. les relacions, lleugeres? no... i les ilusions? no... els desitjos? tampoc...

però hi ha coses que passen i ni ens adonem. passen sense deixar el seu pes d'existir a sobre de res. i cadascú fa pesat el que vol. restem lleugeresa.

un dia d'estiu algú va passar la mà acariciant les plantes que creixen en un lloc inexistent per la majoria de gent que hi viu al món. només va ser un moment. i ningú no se'n recorda ja. la seva acció va ser, en totalitat, el que significa lleuger.

malgrat això, jo me'n recordo.

5 comentarios:

  1. i ara, malgrat tot, nosaltres ho sabem...
    potser ha deixat de ser tan lleuger, el pes a vegades també va bé, sí. m'agrada! jijiji

    ResponderEliminar
  2. que pesi, que pesi!...
    però que mai ens aplasti!

    ResponderEliminar
  3. Però encara que no sigui etern i durader, a mi la lleugeresa em produeix sovint plaer. A vegades et ve com la sensació que voles, que no tens pes, una especie de felicitat, potser ingènua. I és un plaer fugitiu, és a dir, que no repercuteix en res del que et pugui passar desprès; és del moment, no pesa perquè es viu i s'oblida. Però i la vida? No és al cap i a la fi lleugeresa en sí? A mi la lleugeresa m'agrada, és necessaria, però reconec que sóc la primera que no sabria viure sense arrels.

    Mire

    Ei firmeu plis sino no se qui sou!!

    ResponderEliminar
  4. mire, tens raó amb lo de firmar, jo era la d'abans i ara dic una altra cosa:

    lleugeresa m'agrada com aquella de la borratxera de xampany que sembla que flotis i que tot sigui fàcil.

    marga

    ResponderEliminar